flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Ленінський районний суд м. Запоріжжя

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням загальних  зборів державних службовців  Енергодарського міського суду Запорізької області

№1  від  07.08.2017  року 

 

 

 

 

 

 

                                                                                    

  ПРАВИЛА 

ВНУТРІШНЬОГО СЛУЖБОВОГО РОЗПОРЯДКУ

ЕНЕРГОДАРСЬКОГО МІСЬКОГО СУДУ  ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

 Загальні положення

  1. Ці Правила визначають положення щодо організації внутрішнього службового розпорядку Енергодарського міського суду Запорізької області (далі - суд), режим роботи, умови перебування державних службовців в суді та забезпечення раціонального використання його робочого часу.

 

  1. Службова дисципліна в суді ґрунтується на засадах сумлінного та професійного виконання працівниками своїх обов'язків, створення належних умов для ефективної роботи, їх матеріально-технічного забезпечення, заохочення за результатами роботи.
  2. Діяльність державних службовців суду ґрунтується на таких основних принципах:

 

  1. Правила внутрішнього службового розпорядку в суді затверджуються загальними зборами державних службовців суду за поданням керівника апарату суду (далі - керівник апарату суду) на основі Типових правил.

 

  1. Правила внутрішнього службового розпорядку суду доводяться до відома всіх державних службовців, які працюють у суді, під підпис.

 

  1. II. Порядок прийняття і звільнення державних службовців суду.

Переведення.

  1. Порядок прийняття на державну службу і звільнення з роботи визначається Законами України «Про судоустрій і статус суддів», «Про державну службу», «Про запобігання корупції» та Кодексом законів про працю України.

 

  1. Право на державну службу мають повнолітні громадяни України, які вільно володіють державною мовою та яким присвоєно ступінь вищої освіти не нижче:

- магістра – для посад категорії «Б»;

- бакалавра, молодшого бакалавра – для посад категорії «В».

 

  1. На державну службу не може вступити особа, яка:

     - досягла шістдесятип’ятирічного віку;

     - в установленому законом порядку визнана недієздатною або дієздатність якої обмежена;

    - має судимість за вчинення умисного злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

    - відповідно до рішення суду позбавлена права займатися діяльністю, пов’язаною з виконанням функцій держави, або займати відповідні посади;

    - піддавалася адміністративному стягненню за корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення - протягом трьох років з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили;

    -  має громадянство іншої держави;

    -  не пройшла спеціальну перевірку або не надала згоду на її проведення;

   -  підпадає під заборону, встановлену Законом України "Про очищення влади".

 

  1. Вступ на державну службу здійснюється шляхом призначення громадянина України на посаду державної службу за результатами конкурсу.

 

  1. Державний службовець з урахуванням його професійної підготовки та професійної компетентності може бути переведений без обов’язкового проведення конкурсу:

     -  на іншу рівнозначну або нижчу вакантну посаду в суді - за рішенням керівника апарату суду;

     -  на рівнозначну або нижчу вакантну посаду в іншому державному органі, у тому числі в іншій місцевості (в іншому населеному пункті), - за рішенням керівника апарату суду, з якого переводиться державний службовець, та керівника державної служби в державному органі, до якого переводиться державний службовець.

    Державний службовець, призначений на посаду без конкурсу, не може бути переведений на вищу посаду державної служби без проведення конкурсу.

     Переведення здійснюється лише за згодою державного службовця.

     Не допускається переведення в іншу місцевість державного службовця - вагітної жінки або особи, яка є єдиним опікуном дитини віком до 14 років, а також державного службовця, який у встановленому законодавством порядку визнаний інвалідом. Не допускається таке переведення також у разі виникнення у державного службовця особливо важливих особистих або сімейних обставин.

      У разі переведення державного службовця на іншу посаду йому виплачується заробітна плата, що відповідає посаді, на яку його переведено.

 

  1. Державна служба припиняється:

   - у разі втрати права на державну службу або його обмеження;

   - у разі закінчення строку призначення на посаду державної служби;

   - за ініціативою державного службовця або за угодою сторін;

   - за ініціативою суб’єкта призначення;

   -  у разі настання обставин, що склалися незалежно від волі сторін;

   - у разі незгоди державного службовця на проходження державної служби у зв’язку із зміною її істотних умов;

    - у разі досягнення державним службовцем 65-річного віку, якщо інше не передбачено законом;

    -  у разі застосування заборони, передбаченої Законом України "Про очищення влади".

 

III. Загальні правила етичної поведінки в державному органі.

  1. Державні службовці повинні дотримуватись вимог етичної поведінки.

 

  1. Державні службовці у своїй роботі повинні дотримуватись принципів професійності, принциповості та доброзичливості, дбати про свою професійну честь і гідність.

 

  1. Державні службовці повинні уникати нецензурної лексики, не допускати підвищеної інтонації під час спілкування. Неприпустимими є прояви зверхності, зневажливого ставлення до колег та громадян.

 

  1. Державні службовці під час виконання своїх посадових обов'язків повинні дотримуватися взаємоповаги, ділового стилю спілкування, виявляти принциповість і витримку.  

 IV. Основні права й обов’язки державних службовців.

  1. Державні службовці Енергодарського міського суду Запорізької області мають право на:

- повагу до своєї особистості, честі та гідності, справедливе і шанобливе ставлення з боку керівників, колег та інших осіб;

- чітке визначення посадових обов’язків;

- належні для роботи умови служби та їх матеріально-технічне забезпечення;

- оплату праці залежно від займаної посади, результатів службової діяльності, стажу державної служби та рангу;

- відпустки, соціальне та пенсійне забезпечення відповідно до закону;

- професійне навчання, зокрема за державні кошти, відповідно до потреб державного органу;

- просування по службі з урахуванням професійної компетентності та сумлінного виконання своїх посадових обов’язків;

- участь у професійних спілках з метою захисту своїх прав та інтересів;

- участь у діяльності об’єднань громадян, крім політичних партій у випадках, передбачених цим Законом;

- оскарження в установленому законом порядку рішень про накладення дисциплінарного стягнення, звільнення з посади державної служби, а також висновку, що містить негативну оцінку за результатами оцінювання його службової діяльності;

- захист від незаконного переслідування з боку державних органів та їх посадових осіб у разі повідомлення про факти порушення вимог цього Закону;

- отримання від державних органів, підприємств, установ та організацій, органів місцевого самоврядування необхідної інформації з питань, що належать до його повноважень, у випадках, встановлених законом;

- безперешкодне ознайомлення з документами про проходження ним державної служби, у тому числі висновками щодо результатів оцінювання його службової діяльності;

- проведення службового розслідування за його вимогою з метою зняття безпідставних, на його думку, звинувачень або підозри.

 

  1. 1. Державні службовці Енергодарського міського суду Запорізької області зобов’язані:

- дотримуватися Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

-  дотримуватися принципів державної служби та правил етичної поведінки;

- поважати гідність людини, не допускати порушення прав і свобод людини та громадянина;

- з повагою ставитися до державних символів України;

- обов’язково використовувати державну мову під час виконання своїх посадових обов’язків, не допускати дискримінацію державної мови і протидіяти можливим спробам її дискримінації;

- забезпечувати в межах наданих повноважень ефективне виконання завдань і функцій державних органів;

- сумлінно і професійно виконувати свої посадові обов’язки;

- виконувати рішення державних органів, накази (розпорядження), доручення керівників, надані на підставі та у межах повноважень, передбачених Конституцією та законами України;

- додержуватися вимог законодавства у сфері запобігання і протидії корупції;

- запобігати виникненню реального, потенційного конфлікту інтересів під час проходження державної служби;

- постійно підвищувати рівень своєї професійної компетентності та удосконалювати організацію службової діяльності;

- зберігати державну таємницю та персональні дані осіб, що стали йому відомі у зв’язку з виконанням посадових обов’язків, а також іншу інформацію, яка відповідно до закону не підлягає розголошенню;

- надавати публічну інформацію в межах, визначених законом.

 

  1. Коло обов’язків, що їх виконує кожен державний службовець за своєю спеціальністю. Кваліфікацією чи посадою, визначається посадовими інструкціями, затвердженими в установленому порядку.

 V. Основні обов’язки керівника апарату суду.

  1. Керівник апарату суду зобов'язаний:

- належним чином організувати працю та забезпечити кожного державного службовця суду робочим місцем;

- затвердити чітко визначений обсяг службових повноважень за посадою кожного державного службовця;

- забезпечити здорові та безпечні умови праці;

- контролювати виконання вимог законодавства, правил внутрішнього службового розпорядку, застосовувати до порушників дисципліни заходи дисциплінарного впливу;

- неухильно дотримуватись вимог чинного законодавства України про працю, правил з охорони праці;

- постійно вдосконалювати організацію роботи суду, забезпечувати підвищення рівня кваліфікації та професійної майстерності державних службовців суду;

- створювати умови для ефективного використання робочого часу, підтримувати та розвивати ініціативу та активність державних службовців;

- забороняється приховувати факти та обставини, що становлять загрозу для життя, здоров'я і безпеки державних службовців;

- інші обов’язки, передбачені актами законодавства України.

 

 

  1. VI. Робочий час і час відпочинку державного службовця.
  2. Тривалість робочого часу державного службовця становить 40 годин на тиждень.

 

  1. У суді  встановлюється п'ятиденний робочий тиждень  з двома вихідними днями – суботою та неділею.

У зв'язку зі службовою необхідністю та особливостями роботи може встановлюватися інший режим роботи відповідно до законодавства про працю.

 

  1. Робочий час державного службовця суду починається щоденно о 8:00 годині та закінчується щодня, крім п’ятниці, о 17:00 годині; в п’ятницю робочий час закінчується о 15:45 годині. Перерва для відпочинку та харчування з 12:00 години до 12:45 годин протягом робочого тижня. 

Перерва не включається в робочий час, і державний службовець може використовувати її на свій розсуд. На цей час він може відлучатися з місця роботи.

 

  1. Напередодні святкових та неробочих днів тривалість робочого дня скорочується на одну годину.

 

  1. Працівникам забороняється відволікати державного службовця від виконання його посадових обов'язків.

 

  1. Облік робочого часу у суді здійснюється у табелі робочого часу відповідальною особою суду.

 

  1. Вихід державного службовця за межі адміністративної будівлі  суду у робочий час зі службових питань відбувається з відома керівника апарату суду.

 

  1. Працівникам надаються щорічні (основна та додаткові) відпустки із збереженням на їх період місця роботи (посади) і заробітної плати. 

               Щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менше 30 календарних дня. За кожний рік державної служби після досягнення п’ятирічного стажу державної служби державному службовцю надається 1 календарний день щорічної додаткової оплачуваної відпустки, але не більш як 15 календарних днів.

 

  1. Черговість надання відпусток визначається графіком, який затверджується головою суду на кожен календарний рік не пізніше 05 грудня поточного року.

Графік складається з урахуванням необхідності забезпечення нормальної діяльності підприємства, установи, організації та особистих інтересів державних службовців  і можливості їх відпочинку.

Графік доводиться до відома всіх  державних службовців.

 

 Надання відпусток  державним службовцям оформлюється  наказом керівника апарату суду.

 

  1.  Забороняється ненадання щорічних відпусток повної тривалості протягом двох років підряд.

 

  1.  За рішенням керівника апарату суду державні службовці можуть бути відкликані з відпустки.

 Частина невикористаної відпустки, яка залишилася, надається державному службовцю в будь-який інший час відповідного року чи приєднується до відпустки у наступному році.

 

  1. Державним службовцям, які навчаються у вищих навчальних закладах, навчальних закладах післядипломної освіти та аспірантурі, надаються додаткові оплачувані відпустки у зв'язку з навчанням.

 

  1.  За сімейними обставинами та з інших причин державному службовцю може надаватися відпустка без збереження заробітної плати на термін, обумовлений угодою між ним та керівником апарату суду, але не більше 15 календарних днів на рік.

 

  1. При звільненні державного службовця йому виплачується грошова компенсація за всі не використані ним дні щорічної та додаткової відпустки.

 

         VII. Порядок повідомлення державним службовцем про свою відсутність. 

  1. Державний службовець повідомляє керівника апарату суду про відсутність на роботі у письмовій формі, засобами електронного чи телефонного зв'язку або іншим доступним способом.

 

  1. У разі недотримання державним службовцем вимог пункту 1 цього розділу складається акт про відсутність державного службовця на робочому місці.

 

  1. У разі ненадання державним службовцем доказів поважності причини своєї відсутності на роботі він повинен подати письмові пояснення на ім'я керівника апарату суду щодо причин своєї відсутності.

 

VIII. Перебування державного службовця в органі державної влади у вихідні,

святкові, неробочі дні та після закінчення робочого часу. 

  1. Для виконання невідкладних завдань державний службовець може залучатись до роботи понад установлену тривалість робочого дня за наказом (розпорядженням) керівника апарату суду, в тому числі у вихідні, святкові, неробочі дні, а також у нічний час з компенсацією за роботу відповідно до законодавства.

Тривалість роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час для кожного державного службовця не повинна перевищувати чотири години протягом двох днів поспіль і 120 годин на рік.

 

  1. Керівник апарату суду за потреби може залучати державних службовців до чергування після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні.

Чергування державного службовця після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні здійснюється згідно з графіком.

 

  1. У разі залучення до чергування після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні державного службовця, якого не включено до графіка, наступного робочого дня після чергування відповідна інформація подається керівнику апарату суду  для внесення в установленому порядку відповідних змін до такого графіка.

 

  1. У разі залучення державного службовця до роботи понад установлену тривалість робочого дня у державному органі запроваджується підсумований облік робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала норми тривалості робочого часу.

За роботу в зазначені дні (час) державним службовцям надається грошова компенсація у розмірі та порядку, визначених законодавством про працю  або протягом місяця надаються відповідні дні відпочинку за заявами державних службовців.

 

  1. Забороняється залучати до роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років. Жінки, які мають дітей віком від 3 до 14 років або дитину-інваліда, можуть залучатися до надурочних робіт лише за їхньою згодою. Залучення інвалідів до надурочних робіт можливе лише за їхньою згодою і за умови, що це не суперечить медичним рекомендаціям.

 

IX. Порядок доведення до відома державного службовця нормативно-

правових актів, наказів, доручень та розпоряджень зі службових питань. 

  1. Нормативно-правові акти, накази, доручення, розпорядження зі службових питань доводяться до відома державних службовців шляхом ознайомлення у паперовій або електронній формі з підтвердженням такого ознайомлення.

Підтвердженням може слугувати підпис державного службовця (у тому числі як відповідального виконавця) на документі, у журналі реєстрації документів або відповідний електронний цифровий підпис, який підтверджує ознайомлення з певним службовим документом в електронній формі.

 

  1. Нормативно-правові акти, які підлягають офіційному оприлюдненню, доводяться до відома державного службовця шляхом їх оприлюднення в офіційних друкованих виданнях, а також шляхом розміщення на офіційних веб-сайтах органів державної влади та на веб- сайті суду.

X. Дотримання загальних інструкцій з охорони праці

та протипожежної безпеки 

  1. Голова суду зобов'язаний забезпечити безпечні умови праці, належний стан засобів протипожежної безпеки, санітарії і гігієни праці.

Інструктування з охорони праці та протипожежної безпеки має здійснювати особа, на яку головою суду покладені відповідні функції в такому органі.

 

  1. Державний службовець повинен дотримуватись правил техніки безпеки, виробничої санітарії і гігієни праці, протипожежної безпеки.

 

  1. Умови праці на робочому місці, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються державним службовцем, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.

 

  1. За стан пожежної безпеки та дотримання інструкцій з охорони праці в суді відповідає голова суду та визначена ним відповідальна особа, на яку покладено такий обов'язок.

 

XI. Порядок прийняття та передачі діловодства (справ) і

 майна державним службовцем. 

  1. Державний службовець зобов'язаний до звільнення з посади чи переведення на іншу посаду передати справи і довірене у зв'язку з виконанням посадових обов'язків майно уповноваженій керівником апарату суду особі. Уповноважена особа зобов'язана прийняти справи і майно.

 

  1. Факт передачі справ і майна засвідчується актом, який складається у двох примірниках і підписується уповноваженою особою та державним службовцем, який звільняється.

Один примірник акта видається державному службовцю, який звільняється чи переводиться на іншу посаду, інший примірник долучається до особової справи цього державного службовця.

 

XII. Прикінцеві положення. 

  1. Недотримання вимог правил внутрішнього службового розпорядку є підставою для притягнення державного службовця до відповідальності у порядку, передбаченому чинним законодавством.

 

  1. Питання, пов'язані із застосуванням правил внутрішнього службового розпорядку, вирішуються керівником апарату суду.

 

 

 

Керівник апарату

Енергодарського міського

суду Запорізької області

М.В. Ребйонок